Zmiany w oznakowaniu warszawskich taksówek
30 lipca 2014 r. weszły w życie uchwały Rady m.st. Warszawy w sprawie:
Nowe regulacje wprowadzone przez Radę m.st. Warszawy skutkować będą usunięciem ze stołecznych taksówek tabliczki zawierającej informacje o taryfie opłat umieszczonej na przedniej szybie oraz tabliczki z informacjami o możliwości kierowania skarg. Wszystkie powyższe dane zawarte będą jedynie na tabliczce umieszczonej w lewym górnym rogu szyby, tylnych, prawych drzwi pojazdu.
Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy po wejściu w życie nowej uchwały będzie wydawać jedynie:
W pozostałe oznaczenia cechujące warszawskie taksówki (według nowych regulacji) przewoźnicy będą zaopatrywać się we własnym zakresie:
Przedsiębiorcy, wykonujący transport drogowy taksówką, zobowiązani są do wypełnienia zaleceń regulacji, nie później niż w okresie sześciu miesięcy od dnia jej wejścia w życie to jest do dnia 31 stycznia 2015 roku.
Wprowadzono również zmiany w przepisach porządkowych, związanych z przewozem osób i bagażu taksówkami. Każdy taksówkarz zobowiązany jest posiadać egzemplarz przepisów i udostępniać je na żądanie pasażera.
Uchwały można pobrać ze strony internetowej Urzędu m.st. Warszawy, pod adresem:
www.bip.warszawa.pl >zarządzenia i uchwały
Herb m.st. Warszawy, który stanowi jeden z elementów oznaczenia taksówek, jest zastrzeżonym znakiem towarowym m.st. Warszawy. Jego bezprawne wykorzystanie należy zgłosić na za pomocą Miejskiego Centrum Kontaktu 19 115. Więcej na temat herbu i zasad, jakie wiążą się z jego wykorzystaniem można znaleźć pod linkiem: https://symbole.um.warszawa.pl/herb-mst-warszawy-zasady-ochrony-i-wykorzystywania-grafiki-herbowej